Dragonball Online Mouse Pointer Blue

Pages

Followers

18 February 2011

: : nothing to say~

assalamualaikum~
wahh . mmg lma dh sy x update blog ni . kdg2 nk jenguk pun x smpt . mklum lah , wifi disini x mngizinkn . trlalu slow . em , bab sibuk tu mgkin la sy trlalu sbuk dgn kuliah , sibuk dgn assigment ( mmg byk . tp tataw nk mula yg mna dlu ) , sibuk dgn sukan ipg , sibuk dgn brjalan sana sini nya ( bru pas p cameron ) , sibuk dgn mcm2 lah . smpai kn kdg2 tu krja lcturer bg pun x smpt nk siap kn . hehe . .



ok lah . dlm sibuk2 kita pun , kita kna igt bhw ad org lg sibuk dr kita . dan sibuk2 kita pun , jgn lupa kita nk bribadat . sbb ibadat tu pnting sbg kita yg bragama islam . andai kn kita abai kn , igt la yg kita telah pun mnempah azab kubur dan neraka  . firman Allah :
 Dan ( sungguh ngeri ) sekiranya engkau melihat ketika orang-orang yang zalim itu dalam penderitaan " sakratul-maut" ( ketika hendak putus nyawa ) , sedang malaikat-malaikat pula menghulurkan tangan mereka ( memukul dan menyeksa orang-orang itu ) sambil berkata ( dengan menengking dan mengejek ) : " Keluarkanlah nyawa kamu ( dari tubuh kamu sendiri ) ; pada hari ini kamu dibalas dengan azab seksa yang menghina ( kamu ) sehina - hinanya disebabkan apa yang telah kamu katakan terhadap Allah dengan tidak benar dan kamu pula ( menolak dengan ) sombong takbur akan ayat-ayat keteranganNya " . ( Surah Al-An‘aam : 6 ).

post kali ini sy tak taw apa nk dprkata kn . mgkin skdr renungan dan muhasabah diri brsama . oleh itu , brsabar wlau di timpa ujian yg berat . kita mgkin mrungut , tp dlm ksusahan ujian itu trselit hikmah dan kbaikan yg mna mgkin kita tak prsan dan mgkin juga kita akn ktahui nya pd msa yg ditntukan . firman Allah :
“Sungguh berbahagialah orang yang sabar dan mahu memaafkan, kerana perbuatan sebegitu  termasuk perbuatan-perbuatan yang sangat utama.” (QS. As Syura:43)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...